Ehdot

Osapuolet

Omistaja/myyjä/varaustenhallinta

 

Ehdot

Kaupan ehdot

Osapuolet

Kauppias

Kinkamon pirtti

Mervi ja Hannu Lahtinen
KInkamontie 80, 42700 Keuruu
puh: +358 40 595 8260
info@kinkamonpirtti.fi
y-tunnus 1163523-9

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Kinkamon pirtin Internet-palveluissa.

Tilaaminen

Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.

  • Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittain ja päivittäin.

  • Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yritysasiakkaille ja yhteisöasiakkaille.

  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.

  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "kohde".

Varaaminen

  • Asiakas vastaa siitä, että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.

  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Kinkamon pirtti ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kinkamon pirtin yrittäjiin tilanteen korjaamiseksi.

  • Kinkamon pirtti ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.

  • Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.

Peruutukset ja muutokset

  • Peruutuspäivä on se päivä, jona Kinkamon pirtti on saanut tiedon peruutuksesta.

  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.

  • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,

    • kun varauksen alkamiseen on aikaa 30 vrk tai enemmän, peritään varauksesta toimituskulut. Toimituskulujen suuruus on  10 €.

    • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 30 vrk, mutta vähintään 7 vrk, peritään 50 % kohteen vuokrahinnasta.

    • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 7 vrk, peritään koko vuokrahinta.

Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Kinkamon pirtti irtisanoa vuokrasopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.

  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.

  • Force majeure -esteen takia irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Avaimet

  • Maksuvahvistuksessa asiakkaalle toimitetaan ohjeet avaimesta ja sen noudosta.

  • Asiakas palauttaa kohteen avaimet saamiensa ohjeiden mukaan. Oletuksena on, että avain palautetaan varauksen päättyessä yrittäjille osoitteeseen Kinkamontie 94.

  • Kadonneesta tai palauttamatta jätetystä avaimesta omistajalla on oikeus periä kaikki uudelleensarjoituksista tai lukkojen vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset täysimääräisesti kuitenkin vähintään 150 euroa.

  • Kinkamon pirtin yrittäjillä on oikeus periä vähintään 10 eur korvaus, mikäli joudutaan avaamaan kohde hävinneen tai sisälle jääneen avaimen vuoksi.

Kohteen käyttö

  • Kohde on määritelty kohdekuvauksessa.

  • Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen ja sen varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.

  • Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä yrittäjille.

  • Kohteessa on huomioitava alueen muut majoittujat, alueen luontoarvot.

  • Alueella ei saa käyttää ulkona äänentoistolaitteita.

  • Alueella tulee olla hiljaisuus klo 23.

  • Kohteessa saa olla samanaikaisesti vain sovittu asiakasmäärä, jos ei ole erikseen sovittu yrittäjien kanssa asiakasmäärästä.

  • Asiakas huolehtii kohteen siisteydestä vuokra-aikana ja sen päätyttyä.

  • Asiakas on vastuussa kohteen loppusiivouksesta varauksen päättyessä, mikäli asiakas ei ole ostanut erillistä loppusiivous-palvelua.

  • Loppusiivous on mahdollista ostaa lisäpalveluna varauksen yhteydessä. Loppusiivouksen hinta 100 – 150 € kohteesta riippuen.

  • Mikäli asiakas on jättänyt kohteen siivoamatta, laskuttaa Kinkamon pirtti kohteen siivouksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti kuitenkin vähintään 150 €. 

  • Kohde on asiakkaan käytössä vuokrasopimuksessa määriteltynä aikana. Saapuminen klo 16 ja luovutus klo 12, ellei yrittäjien kanssa ole toisin sovittu.

  • Lemmikkieläimet

    • Varaaja on täydessä vastuussa ja korvausvelvollinen lemmikkieläintensä aiheuttamista vahingoista.

    • Lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä alueella.

    • Lemmikkieläimet eivät saa olla majoituskohteissa yksin ilman valvontaa.

    • Lemmikkieläinten omistajien tulee kiinnittää erityistä huomiota majoituskohteen siisteyteen. Majoituskohde tarkistetaan aina lemmikkieläimen majoittumisen jälkeen ja tarvittaessa siivotaan Kinkamon pirtin toimesta.

    • Lemmikkieläinten salliminen majoituskohteisiin on merkitty aina erikseen vuokrasopimuksessa ja hinnoiteltu min 20 € / eläin ja maximissa 3 eläintä / varaus. 

    • Lemmikkieläimen omistajan tulee noudattaa myös mahdollista erikseen annettua tarkentavaa ohjeistusta.

  • Vuokrakalustoa koskevat erityisehdot

    • Asiakkaan tulee tutustua välineistön turva- ja käyttöohjeeseen. Kalustoa tulee käyttää huolellisesti vain sille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön. Vuokraaja sitoutuu tekemään turvallisuustarkastuksen vuokra-aikana. Vuokrakalustoa ei saa viedä mökeiltä, eikä vuokrata edelleen. Vuokrakalustoa saa käyttää ainoastaan ehtojen sallimassa laajuudessa ja ainoastaan käyttäjän taitotasolle ja osaamiselle soveltuvissa suorituspaikoissa. Asiakas käyttää kaikkea kalustoa varusteineen aina omalla vastuullaan.

    • Vesiretkeilykaluston (esim. kanootit, SUP-laudat ja soutuveneet) osalta, asiakas vakuuttaa olevansa uintitaitoinen sekä omaavansa aiempaa kokemusta kyseisen välineen käytöstä. 

    • Asiakkaan tulee palauttaa kalusto välittömästi vuokrauksen päättyessä sovittuun paikkaan puhdistettuna ja muutoinkin samassa kunnossa kuin se oli vuokralle luovutettaessa. Vuokralle ottajan on ilmoitettava viipymättä yrittäjälle, mikäli palautus viivästyy. Yrittäjällä on oikeus periä ylimenevältä ajalta 50 % korotettu vuokra, mikäli muuta ei ole erikseen sovittu.

    • Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokrauskalustolle vuokra-aikana huolimattomasta tai virheellisestä käsittelystä ja puutteellisesta huollosta aiheutuneet vahingot ja kustannukset. Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokra-aikana tuhoutuneen tai kadonneen kaluston sen uushankinta-arvoon. Asiakas vastaa kuljetus-, turvallisuus- ja muiden määräysten noudattamisesta. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan kaikista välineissä ilmenevistä vioista yrittäjälle välittömästi.

    • Kinkamon pirtti vastaa kaluston normaalista kulumisesta aiheutuvista korjaustoimenpiteistä. Kinkamon pirtti ei vastaa kaluston käytöstä tai rikkoutumisesta vuokralle ottajalle mahdollisesti aiheutuvista välillisistä tai välittömistä kustannuksista tai vahingoista. Kinkamon pirtti ei sitoudu toimittamaan rikkoutuneen vuokrauksen kohteen tilalle uutta laitetta, eikä korvaamaan työn keskeytymisestä aiheutuneita välillisiä tai välittömiä kustannuksia.

Vahinkojen korvaukset

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Kinkamon pirtille vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.

  • Kinkamon pirtti ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Valitukset

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.

  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.

  • Kinkamon pirtti pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.

  • Jos asiakas ja Kinkamon pirtti eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Toimitusehdot

Sopimuksen syntyminen

  • Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).

  • Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.

Maksuehdot

  • Kinkamon pirtti soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.

  • Kinkamon pirtti ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.

  • Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.

  • Maksaminen laskulla

    • Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.

    • Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.

  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kinkamon pirtti ei käsittele tilausta.

 

Kinkamon pirtti

Kinkamontie 80, 42700 Keuruu